חפש

טיפים וטריקים לשמירה על טריות פירות וירקות והארכת חיי השימוש בהם

אתם בטח מכירים את זה: קונים בסופר בהתלהבות פירות וירקות, בתקווה לעשות מהם סלט עשיר או לנסות מתכון חדש, לפעמים גם סוגים שעדיין לא ניסיתם, ואז דוחים את השימוש בהם בגלל שאתם עסוקים מדי. אחרי כמה ימים, כשאתם נזכרים בפירות והירקות שקניתם, אתם מגלים שהם נרקבו וצריך לזרוק אותם לפח. נכון שזה מתסכל?
בייחוד בקיץ החם, הפירות והירקות בסכנה להבשיל מהר מדי ולהרקיב, ולכן מצאנו בשבילכם כמה טיפים שיעזרו להאריך את חייהם ולשמור אותם טריים:

אבוקדו


אל תתנו לאבוקדו להתחמצן אחרי שחתכתם אותו לשניים. כדי למנוע מהאבוקדו לאבד את הצבע הירוק ולהפוך לשחור, שימו כמה טיפות של לימון על מחצית האבוקדו עד שכולו מכוסה בזה, או מישחו קצת שמן עם מברשת. זה יעזור לשמור על צבע האבוקדו במשך יום עד יומיים.
הידעת? ה-31 ביולי הוא יום האבוקדו
אם האבוקדו לא בשלים, מכסים אותם בעיתון ומכניסים אותם לשקית נייר. אם האבוקדו ירוק, השמירה שלו במקרר תפסיק את תהליך ההבשלה. כדי להבשיל אותו צריך לעטוף אותו בעיתון ולהכניס לשקית נייר. אם אתם רוצים שיבשיל אפילו מהר יותר, שימו בתוך השקית גם בננה.
זמן הבשלה- עם שקית נייר: 3-5 ימים. בלי שקית נייר: עד 7 ימים. מתוך שקית עם בננה: 2-3 ימים.
בננות
בננות מייצרות גז אתילן במשך תקופת ההבשלה שלהן. על ידי כיסוי הגבעולים עם רדיד פלסטיק או אלומיניום, תמנעו מהגז להתפשט ולהגיע לחלקים האחרים של הבננה ותמנעו ממנה להפוך לעיסה רכה מהר מדי. בדרך זו הבננה תישאר טרייה במשך 4-5 ימים.
הידעת? יום אוהבי הבננה חל ב-27 באוגוסט
חתיכות בננה בפריזר
בננות בשלות מדי
אם יש לכם בננות שהבשילו יותר מדי, חיתכו אותן והכניסו בתוך קופסה לפריזר, כדי להשתמש בהן בשייק פירות. תזכרו- בחיים לא להכניס בננה שלמה עם הקליפה לפריזר. היא תהפוך לשחורה לגמריי ולא אכילה.

בצל

יותר מדי לחות עלולה להרקיב את הבצל תוך זמן קצר. עדיף לשמור אותם במקום קריר עם מעט אור. אתם יכולים לשים אותם ביחד בתוך גרבי ניילון ולתלות אותם כדי לשמור עליהם טוב יותר. בשיטת האחסון הזאת הם יכולים להחזיק מעמד בין 6 ל-8 חודשים!
עלי חסה, תרד וקולרד
שיטפו את עלי החסה, התרד או הקולרד בכמות גדולה של מים קרים. אחרי השטיפה יבשו אותם היטב. הכניסו אותם למיכל פלסטיק או כלי אטום. חשוב לעטוף אותם היטב עם נייר סופג כדי שלא ישארו שום טיפות של מים. אם תאחסנו כראוי, הם ישארו בין שבוע לשבועיים במצב טוב.
עלי קולרד
לימון חתוך
אם חתכתם לימון והשתמשתם בחצי, אל תזרקו את החצי השני, ואל תניחו אותו כך סתם בצלחת. עיטפו אותו בנייר אלומיניום ואחסנו במקרר. הזמן שחצי הלימון יחזיק בלי לשנות את הצבע והטעם: עד שלושה ימים.
עגבניות
עגבניות צריכות להיות מאוחסנות בטמפרטורה הגבוהה מ-10 מעלות צלזיוס, כדי לשמר טוב יותר את הטעם שלהן. ככל שהעגבנייה בשלה יותר, כך הטעם שלה מרוכז יותר. כשהעגבניות נמצאות במקרר ונשמרות שם, הן מאבדות את הטעם שלהן. הדבר הטוב ביותר הוא לשמור את העגבניות בטמפרטורת החדר, מעל ל-10 מעלות. זמן האחסון של העגבניות יכול לנוע בין 3 שבועות לחודשיים, תלוי כמה בשלות הן היו בזמן שנרכשו.
פטריות עם פטרוזיליה
שימרו את הפטריות (לא שטופות) ביחד עם פטרוזיליה בשקית נייר. חשוב לא לשטוף את הפטריות עד מועד האכילה שלהן. כשהן באות במגע עם מים, נוצרת לחות שהורסת אותן. מומלץ לאחסן את הפטריות בשקית נייר ולהוסיף כמה ענפי פטרוזיליה. זה עובד כמו נוגדי חמצון ומונע הופעה של כתמים. אחסנו במקרר. זמן אחסון: 3 עד 5 ימים.

פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, אספרגוס

מניחים את הגבעולים במיכל עם מים ומשאירים אותם בטמפרטורת החדר (בלי לשטוף).
שום
השום אוהב מקומות חשוכים עם לחות נמוכה. הדרך האידיאלית לאחסן שום היא לשמור אותו במיכל או שקית נייר במקום חשוך ויבש. אם אתם שומרים את השום כראש שלם הם יכולים להחזיק במצב טוב עד 2 חודשים. אם אתם מפרידים את השיניים, זמן האחסון שלהם מקוצר ל 3 עד 10 ימים.
תות שדה
תותי שדה נוטים להירקב מהר מאד. כדי לשמור עליהם טריים, עדיף לשטוף אותם רק ממש לפני אכילתם, אחרת הם סופגים מים ומתחילים להתרכך וממהרים להבשיל. כדי לחטא אותם השתמשו בקערה ששליש ממנה חומץ לבן ו-2 שלישים מים. חשוב לוודא שאין בקערה תות עם עובש כי הוא יכול להרוס את שאר התותים. אל תסירו מהתות את הגבעול שלו. אתם יכולים להסיר את הגבעול רק אם אתם מקפיאים אותם. את התותים שימרו במקרר במסננת. זמן איחסון- במקרר: בין 5 ל-6 ימים. במקפיא: 2-4 חודשים.
תפוחי אדמה
את תפוחי האדמה יש לשמור במקום חשוך וקריר. הימנעו מלהניח אותם בשקיות ניילון. עדיף לשים אותם בשקיות נייר או רשת במקום. אפשרות נוספת לשמור אותם היא בקופסה עם רשתות מכוסה בנייר או עם נייר סופג בתחתית. טמפרטורת האחסון האידיאלית נעה בין 6 ל-10 מעלות צלזיוס. זמן אחסון: אם תפוח האדמה מאוחסן כראוי, הוא יחזיק מעמד שבוע עד שבועיים.

תפוחי אדמה מקולפים

תפוחי אדמה קלופים טריים יתחילו להפוך במהירות לאפורים. כדי למנוע זאת, שימו אותם במיכל עם מים, הוסיפו כמה טיפות של חומץ לבן ואחסנו במקרר. זמן האחסון: 3 עד 4 ימים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות