חפש

14 טיפים חשובים ומועילים לחופשה מוצלחת בחו"ל

כשאנחנו נוסעים לחו"ל אנחנו הופכים להיות תיירים. אנחנו לא מכירים טוב את המקום שבו אנחנו נמצאים, אנחנו חושבים שכל מי שמחייך אלינו הוא נחמד ואמין, ואנחנו עלולים להסתבך בכל מיני צרות שהן לא תמיד נעימות, כמו להפוך לטרף קל לנוכלים, או לבזבז יותר מדי זמן או כסף במקומות שיכולנו לחסוך. הטיפים הבאים הם קצרים אבל מאד שימושיים, והם יעזרו לכם להימנע מהפתעות לא רצויות בחופשה הבאה שלכם ולהפיק ממנה את המיטב.

1. מה שבחינם הוא לרוב לא בחינם

בטח ראיתם את האמנים שמופיעים ברחובות וכמה מהם הם באמת מדהימים. אבל תיזהרו כשהם מציעים לכם להצטלם איתם, כי חלקם עשויים לדרוש ממכם תשלום לאחר הצילום. זה מה שקרה למשל לבחור שבתמונה ליד הקולוסיאום ברומא, כשקבוצת השחקנים המחופשת לחיילים רומאים הציעה לו להצטלם איתם ואז דרשה ממנו 20 יורו.
מקור התמונה
עוד טריק נפוץ הוא "צמידי ידידות". הנוכלים מציעים לקשור אותו סביב פרק היד של התייר ואומרים ש"זה בחינם". לאחר הקשירה הם דורשים פתאום כסף. הם נמצאים לעתים קרובות בקבוצה, כשאחד מהם מנסה להחזיק את היד בכוח. מיותר לציין שרובנו נבהלים בסיטואציות כאלה ומרגישים מאד לא נוח להגיד לא, אבל אם מישהו מתקרב אליכם עם הצעה כזאת פשוט תגידו "לא" ותתרחקו, מבלי לתת לכם לקשור "צמיד ידידות" על היד שלכם.
מקור התמונה
2. זהירות בשכירת אופנועים וקטנועים
שכירת אופנוע או קטנוע יכולה להיות נוחה מאוד בחופשה ורוב כלי הרכב הדו גלגליים ששוכרים הם בסדר. עם זאת, יש כמה הונאות שם בחוץ, כמו למשל שאתם עלולים לגלות שהאופנוע או הקטנוע ששכרתם הוא פגום או שהוא נגנב ממכם על ידי המשכיר בזמן שעזבתם אותו לבד, ועכשיו אתם צריכים לשלם עבור התיקון או עבור כל האופנוע. כדי למנוע זאת, השתמשו במנעול משלכם, כי למי שהשכיר לכם יש את ערכת המפתחות השנייה של הכלי. חוץ מזה, תבחרו מקום מאובטח להשאיר בו את האופנוע.

3. היזהרו מאופנועי ים

עוד הונאה נפוצה בחו"ל כוללת כלים מהירים כמו מגלשי סקי, אופניים, או סנובורד שהם כיף גדול לעשות בחופשה. הבעיה שכשאתם מחזירים אותם, המשכירים מראים לכם שריטות, מכות וסדקים ומתעקשים שאתם אלה שעשו אותם ואתם צריכים לשלם עבור התיקונים. לכן כשאתם שוכרים את הכלי, צלמו את כולו ושימו לב לכל הפגמים והבלאים שיש בו.

4. תקחו איתכם רזרבות

תיקחו איתכם תמיד ליתר ביטחון דברים עודפים כמו תמונות חלופיות לדרכון, כרטיסי אשראי, כסף, סוללות למצלמה ועוד, שלא תופסים הרבה מקום במזוודה, אבל יכולים להציל את הטיול מלהיהרס בגלל אובדן או השחתה. אף פעם אל תקחו רק כרטיס אשראי אחד או רק כסף בדיוק כמו שחישבתם שתצטרכו. אתם לא רוצים להיתקע בגלל כרטיס אשראי שמסיבה כלשהי פתאום לא מכובד, או בלי סוללות למצלמה במקום שאין בו חנות צילום אבל יש בו טבע מדהים שאסור לפספס. תמיד עלולים לקרות דברים לא צפויים שיגרמו לכם להזדקק לדברים האלה.

5. תחביאו עליכם כסף מזומן למקרי חירום

תמצאו נקודה סודית על הגוף שלכם שבה תחביאו כסף מזומן למקרי חירום. זה יכול להיות בגרביים, בחזייה, בתוך הנעל וכד'. כך אי אפשר יהיה לכייס אתכם והכסף הזה יכול להציל אתכם במקרים בלתי צפויים.

6. טוסו בבוקר כדי להימנע ממערבולות אוויר

רוב סופות הרעמים נוטות להתפתח בשעות אחר הצהריים והערב, ולכן בטיסות הבוקר יש פחות מערבולות אוויר.

7. דברו עם המקומיים

אחת הדרכים הטובות ביותר להרגיש את המקום שבו אתם מטיילים היא לפגוש את האנשים המקומיים ולדבר איתם. אל תעבירו ביקורת על אורח החיים שלהם ששונה ממה שאתם רגילים. תשמרו על ראש פתוח. החוויה בטיול שבו היכרתם את האנשים המקומיים היא עצומה ומעצימה ומשאירה זיכרונות משמעותיים הרבה יותר מבילויים בים ובקניונים.

8. התעוררו וצאו לטייל מוקדם

אם תקומו מוקדם תוכלו לטייל בשעות שהן עדיין לא שעות השיא שבהן יש צפיפות רבה. שעות הבוקר המוקדמות הן כלל הזמן הטוב ביותר לצלם סלפי ואפילו אנשי המקצוע קוראים להן "שעת הזהב".

9. תאכלו את האוכל המקומי האותנטי

תעקבו אחרי המקומיים כשאתם מחפשים מקום לאכול. בדרך כלל, זה הרבה יותר זול, כי ההמלצות שתקבלו מבית המלון או האינטרנט יקחו אותכם לרוב למסעדות לתיירים שהן יקרות יותר (והממליצים מקבלים לפעמים עמלה). חוץ מזה, אם תלכו למקומות האותנטיים תקבלו טעימה (תרתי משמע) אמיתית של המקום בו אתם נופשים. נסו מאכלים חדשים שלא אכלתם מעולם ואל תיצמדו לתפריט שאתם מכירים מישראל כמו פיצה והמבורגר.
מקור התמונה
10. ביחרו את הזמן הטוב ביותר של השנה לחופשה שלכם
החגים וזמני החופשות מבית ספר הם הזמן היחיד עבור משפחות עם ילדים לצאת לחופשה. אם אין לכם ילדים בגיל בית הספר, תשקלו לצאת לחופשה בזמנים שבהם יש לימודים ואז המקומות שאליהם תסעו יהיו פחות עמוסים. לפעמים אפילו זה טוב לנסוע לא בזמן עונת התיירות כדי להפיק מהחופשה שלכם את המיטב.

11. לימדו כמה מילים בשפה המקומית

אין צורך לדבר באופן שוטף בשפה הזרה של הארץ אליה אתם נוסעים, אבל אם תדעו כמה משפטים זה יכול לעשות הבדל גדול. אנשים בדרך כלל מעריכים ומחבבים יותר את התיירים שיודעים לדבר בשפה שלהם.

12. קחו מתאמי חשמל למכשירים שלכם

לכולנו יש המון גאדג'טים לקחת לטיול וכולם כמעט צריכים להתחבר לחשמל כדי לפעול או להיטען. לפני שאתם יוצאים לחופשה, אל תשכחו לברר איזה מתאם יתאים לשקע החשמלי בארץ אליה אתם נוסעים. זה יחסוך לכם הרבה זמן וכאב ראש של התרוצצות אחר כך בטיול כדי להשיג את מה שאתם צריכים בשביל שהמכשירים שלכם יעבדו. להיתקע בלי סוללה בטלפון ובלי יכולת להטעין אותה זה דבר שיכול להרוס לגמרי את הטיול.

13. אירזו בחוכמה

אל תקחו יותר מדי בגדים וזוגות נעליים לטיולים קצרים. חוץ מזה, קחו בחשבון שיכול להיות שתקנו בגדים ביעד הטיול, לכן השאירו מקום לכך במזוודה. טיפים לאריזת מזוודות

14. לימדו על מנהגי המקום שאליו אתם נוסעים

תעשו קצת מחקר מוקדם ותגלו מה לא כדאי לעשות במקום שאליו אתם נוסעים. כמה מנהגים יכולים להיות שונים מאד ממה שאתם רגילים ואתם עלולים לעשות משהו לא הולם או אפילו מעליב בלי להתכוון לזה.
לדוגמה, סימן האישור ok, כאשר האגודל נוגע אצבע, הוא בסדר גמור במדינות רבות, אבל מאוד פוגע בטורקיה, מדינה מאד לא סובלנית כלפי הומוסקסואלים. כדאי להימנע מכך בעת ביקור במדינה זו, אחרת אתם עלולים להסתבך עם המקומיים.
בטורקיה הסימן הזה מסמל הומוסקסואליות והטורקים נפגעים מזה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות