חפש

רעיונות חסכוניים לבית מארח

לארח קבוצה של 5-6 ילדים מכיתה א' עד ו', יכול להיות עסק מאד יקר. אתם יכולים ללכת לחנות יצירה ולקנות חומרי יצירה במאות שקלים, ללכת לחנות צעצועים ולקנות משחקים ואביזרים בסכום דומה, או שאתם יכולים לחסוך ולעשות יופי של פעילויות עם דברים שיש לכם בבית (יכול להיות שתצטרכו קצת לקנות, אבל עדיין לא להוציא הון עתק).
להלן פעילויות שלא יעמיקו לכם את המינוס בחשבון הבנק:

הכנת מגנטים:
אוספים את המגנטים מהמקרר. נותנים לילדים להכין ציורים על נייר לבן או בריסטול ומדביקים על המגנטים. אפשר לכתוב על המגנטים ברכות כמו: שיהיה לך יום מקסים, לאמא באהבה, לאבא באהבה ולקשט. רעיון מקסים שישאיר לילד מזכרת מהבית המארח שלכם. המגנטים לא חייבים להיות מרובעים. הם יכולים להיות בצורת לב, פרח, עיגול או כל מה שעולה בדמיון. 
אוספים את המגנטים מהמקרר. נותנים לילדים להכין ציורים על נייר לבן או בריסטול ומדביקים על המגנטים. אפשר לכתוב על המגנטים ברכות כמו: שיהיה לך יום מקסים, לאמא באהבה, לאבא באהבה ולקשט. רעיון מקסים שישאיר לילד מזכרת מהבית המארח שלכם. המגנטים לא חייבים להיות מרובעים. הם יכולים להיות בצורת לב, פרח, עיגול או כל מה שעולה בדמיון. 
אוריגמי:
אוריגמי הוא אמנות קיפולי נייר. אם אתם יודעים להכין דברים על ידי קיפולי נייר תוכלו ללמד את הילדים. אם אתם לא יודעים, תוכלו ללמוד מראש ולהתאמן ואז להעביר את הידע שרכשתם אל הילדים. כל מה שתצטרכו בשביל הפעילות הזאת הוא להשקיע קצת זמן וניירות A4. קישור ללימודי אוריגמי ביוטיוב 
משחקי חברה:
השחלת נר לבקבוק- קושרים נר לחוט ואת החוט קושרים לילד מסביב לבטן (כמו חגורה). את הנר הקשור מכינים פעמיים. שני ילדים מתחרים ביניהם בהכנסת הנר הקשור לתור בקבוק (עם פתח רחב מספיק). הראשון שמצליח מנצח.
הוצאת סוכריה מצלחת קמח- ממלאים שתי צלחות עמוקות בקמח ובפנים מחביאים סוכריה עטופה כמו טופי. שני ילדים מתחרים ביניהם על שליפת הסוכריה מתוך הקמח בעזרת הפה בלבד. הראשון שמצליח מנצח. צריך לשמור על הילדים היטב בזמן המשחק כדי שלא ישאפו את הקמח!
כיסאות מוזיקליים- במרכז החדר שמים מספר כיסאות שיהיה קטן באחד ממספר הילדים. משמיעים מוזיקה. הילדים מסתובבים סביב שורת הכיסאות וכשמפסיקים את המוזיקה, כולם מתיישבים. מי שלא הספיק לשבת יוצא מהמשחק. מוציאים עוד כיסא ועושים עוד סיבוב. עד שנשאר כיסא אחד ושני ילדים. הילד האחרון שמצליח לתפוס כיסא מנצח.
מומיה- שני ילדים מתחרים ביניהם על יצירת מומיה. שני ילדים מתנדבים לעמוד כששני הילדים שמתחרים עוטפים אותם בגליל נייר טואלט מכף רגל ועד ראש. הראשון שמצליח ליצור מומיה מנצח. 
הכנת מסיכות לפורים 
אנחנו קצת לפני חג פורים, אז יש בחנויות צעצועים מסיכות לבנות מוכנות לצביעה וקישוט, כל אחת עולה עד 5 ש"ח. את המסיכות מקשטים עם טושים, מדביקים נצנצנים, פאייטים ואפשר לגזור חוטי צמר ולהדביק אותם כדי שיהיו שיער.
אפשר גם לקנות בריסטול גדול ולגזור ממנו מסיכה, לקשט אותה ולעצב, לעשות חורים ולקשור חוט. זאת הגירסה החסכונית יותר.

משחק פלונטר 
משחק משעשע (באנגלית Twister) שאפשר לקנות באופן חד פעמי והוא ישמש אתכם להרבה פעמים, לא רק לאירוע הבית המארח, אז כדאי לקנות. במשחק יש משטח שעליו מצוירים עיגולים בצבעים כחול, אדום, ירוק וצהוב. כמו כן יש קוביות שעל הפאות שלהן כתוב איבר בגוף וצבע וכרטיסי שאלות. המנחה של המשחק זורק את הקוביות ומכריז על האיבר והצבע שעלו בגורל. המשתתפים במשחק צריכים להניח את האיבר שנקרא על הצבע. כלומר, אם המנחה קרא יד אדום, כל המשתתפים צריכים להניח יד על עיגול בצבע אדום. ככל שהמשחק מתקדם, הפלונטר מסתבך יותר ויותר. נפסל מי שנופל. 
שרשרת ממתקים 
כל ילד מקבל שיפוד וחוט גומי. במרכז השולחן מניחים קערות עם מרשמלו צבעוני, סוכריות גומי חמוצות משלל סוגים, סוכריות עם חורים, סוכריות רגילות, בייגלה עגולים או כל מה שעולה על דעתכם שאפשר לעשות בו חור ולהשחיל על חוט. הילדים משחילים את המרשמלו, הסוכריות והבייגלה וכו' על החוטים ויוצרים שרשראות מרשימות.
ביחד עם המסיכה של פורים שהכינו קודם הם מחופשים בתחפושת שיצרו בעצמם. 
הכנת חצאית הולה (חצאית הוואי) משקיות או מנייר קרפ 
גוזרים רצועות של נייר קרפ צבעוני או משקיות בצבעים שונים (אפשר שקיות של הסופר). את רצועות קושרים לחבל ואחר כך קושרים את החבל שהרצועות מחוברות אליו לגוף. אפשר להשתמש גם בחוטי רפיה אבל זה כבר יותר מורכב בגלל שהם דקים (ואז צריך לשזור אותם לצמות). 
מסיבת תחפושות 
אם יש לכם תחפושות ישנות או שאתם יכולים להשאיל תוכלו לעשות מסיבת תחפושות. כל ילד יכול ללבוש תחפושת, להחליף, להתאפר ועוד. אפשר גם לקנות אביזרים זולים כמו שיניים מפלסטיק, משקפיים וכד בחנויות צעצועים או הכל בדולר. שמים ברקע מוזיקה עם שירים לפורים והילדים רוקדים, משתוללים ומרבים בשמחה.
טיפ אפשרי נוסף- נכון שבחתונות, בר מצוות וכד' מחלקים תמיד אביזרים מפלסטיק כמו כובעים, שרשראות, משקפיים צבעוניים וכו'? אז מהיום, תשתדלו לאסוף אותם. אם אתם הורים לילדים, כדאי לשמור בבית קופסא עם אביזרים כאלה, כי לבית המארח אפשר להשתמש בהם.
פוסטר לכיתה – תמונה קבוצתית
מצטלמים לתמונות קבוצתיות. אפשר גם לצלם את הילדים במהלך הפעילות. ההורה הולך להדפיס את התמונות במדפסת הביתית ואחר כך גוזרים את התמונות ומדביקים אותן על בריסטול בגודל חצי גיליון. הילדים מקשטים ביחד את הפוסטר ולמחרת מביאים אותו למחרת לכיתה בגאווה. 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות