חפש

איך לפרסם ספר אלקטרוני באמזון (קינדל)

בהמשך לטיפים שנתנו כאן לכתיבת ספר אלקטרוני, הנה הדרך לפרסם ספר אלקטרוני (ebook) באינטרנט ולהרוויח ממנו כסף.
קודם כל, מה היתרונות של פרסום e-book באתר אמזון?
אתם מגיעים לשוק מהר. תוך פחות מ -5 דקות אתם מעלים את הספר שכתבתם ואז הספר שלכם מופיע בחנויות Kindle ברחבי העולם תוך 24-48 שעות. 
אתם תרוויחו יותר כסף. תוכלו להרוויח עד 70% תמלוגים במכירות ללקוחות בארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, הודו, צרפת, איטליה, ספרד, יפן, ברזיל, מקסיקו, אוסטרליה ועוד. 
אתם בשליטה על הזכויות שלכם וקובעים את מחירי הספרים שלכם. תוכלו גם לבצע שינויים בספרים שכתבתם בכל עת.



האם אפשר להעלות ספרים בעברית?
כרגע לא, אבל באמזון עובדים על כך ששפות נוספות יכנסו לרשימת השפות של הספרים שלהם.

איך מוצאים בקינדל ספרים בעברית?
נכנסים לאתר של קינדל באמזון, בצד שמאל יש תפריט שבו מופיעה האפשרות Foreign Languages (אם לא מצאתם תלחצו על ctrl+f ותכתבו בשדה החיפוש language). אם תלחצו שם תוכלו לראות כמה ספרים יש בשפות שהן לא אנגלית כמו ערבית, בולגרית, יוונית, רוסית ועוד. כרגע אין בשפה העברית אבל כדאי לעקוב ולראות מתי השפה העברית תתווסף לרשימה.

איך מתחילים?
אחרי שסיימתם לכתוב את הספר ולעצב לו כריכה, אתם נכנסים לאתר Amazon Kindle Direct Publishing. בצד ימין למעלה עושים Sign-in. לוחצים על add new title (הוסף כותרת חדשה) ואז מתחילים להכניס את כל הפרטים של הספר. יש לכם אפשרות גם להודיע שהספר הוא חלק מסדרה ואז תוכלו לשייך אליו ספרי המשך. את כל הפרטים האלה תוכלו לערוך ולשנות בהמשך.
עונים על השאלות בנוגע לאנשים שמעורבים בכתיבת הספר (contributors), כותבים את תקציר הספר, עונים על שאלת זכויות היוצרים של הספר, האם הזכויות הן שלכן או שייכות לציבור (public domain). בוחרים את הקטגוריה שאליה שייך הספר (ארכיטקטורה, אוספים ועתיקות, מחשבים, קומיקס, אומנות, עיצוב, דרמה, משפחה, מדע בדיוני, בריאות, היסטוריה, הומור, חוק ומשפט, רפואה, מוזיקה, בעלי חיים, פילוסופיה, צילום, שירה, פסיכולוגיה, דת, עזרה עצמית, טכנולוגיה, תחבורה, טיולים, גינון, לימודי שפות ועוד). בתוך הקטגוריה תיפתח לכם האפשרות להוסיף תת קטגוריה וגם להוסיף קטגוריה נוספת. מומלץ להוסיף עוד קטגוריה כדי שהספר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של שתי הקטגוריות.
הוסיפו את טווח הגילאים של האנשים שאליהם פונה הספר. למשל מגיל 14 עד 25 או ספרים לתינוקות וילדים. אם אתם פונים לקהל בארה"ב תוכלו להוסיף את רמת הקריאה לילדים (U.S. Grade Range).
הוסיפו מילות מפתח לחיפוש, כדי שאם הגולשים יקלידו אותן הם יגיעו לספר שלכם. הכניסו מילים שקשורות לנושא הספר שלכם. 
עכשיו תוכלו לבחור בעוד אופציה מעניינת: לבחור אם לפרסם את הספר שלכם עכשיו, או לפרסם את התקציר שלו כדי שאנשים יוכלו להזמין אותו מראש (pre order).
מה נשאר עוד לעשות? להעלות את קובץ הכריכה המעוצבת המושכת שלכם, את קובץ הספר, ללחוץ על save & continue ולחכות לפרסום הספר בחנות הספרים Kindle של אמזון.



בהצלחה!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות