חפש

איך לכתוב ספר אלקטרוני? טיפים לכתיבת e-book

חולמים להוציא ספר משלכם? אתם בטח יודעים שהסיכוי להוצאת ספר שכותבים אנשים אנונימיים הוא קלוש וידרוש ממכם השקעה כספית גדולה שלא בטוח שתחזור אליכם. כדי להוציא ספר לאור צריך ליצור קשר עם הוצאות ספרים ולחכות לתשובה מהם זמן רב, אם בכלל. אבל היום לא חייבים לעבור את המסלול הזה ואפשר לפרסם ספר אלקטרוני שאתם כתבתם בלי שום בעיה ולדלג על כל התהליך המתיש והמייאש הרגיל.
היום אפשר לפרסם ספר אלקטרוני (e-book) מייד לאחר שסיימתם את כתיבתו על גבי פלטפורמה כמו קינדל של אמזון באופן ישיר ולהציע מייד את הספר שלכם לקהל הרחב.
הבעיה היא שכמוכם יש עוד הרבה שחולמים שיקראו את הספר שלהם כך שאם אתם רוצים להגיע לכמה שיותר קוראים, אתם צריכים לדעת איך למשוך את תשומת הלב והעניין שלהם.
לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם לכתוב את הספר האלקטרוני שלכם-




זווית מקורית 
לפני שאתם מתחילים בכתיבת ספר אלקטרוני, אתם צריכים לחשוב על זווית מקורית. אלפי ספרים מתפרסמים בכל ז'אנר, אז איך הספר שלכם יבלוט לקוראים? בתור התחלה טובה חישבו על כותרת קליטה. אבל זה לא מספיק, גם הספר עצמו צריך לקבל את תשומת לבו של הקורא. אל תחששו לכתוב בז'אנר פופולרי בגלל התחרות, אבל תדאגו להפוך את הספר שלכם לקצת שונה מהאחרים.

תוכנית
אם מעולם לא כתבתם ספר לפני, אולי נדמה לכם שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לשבת והמילים יזרמו מעצמן בסדר הנכון. אבל זה לא כל כך פשוט. אתם קודם צריכים לתכנן את הספר שלכם. לסדר את העלילה הכללית, הדמויות ומבנה הסיפור עבור כל פרק. אם אתם רוצים ספר אמיתי, אתם חייבים לתכנן הכל מראש.

לערוך שינויים
מה שאתם כותבים זאת רק הטיוטה הראשונה של הספר שלכם. היא רחוקה מלהיות מושלמת. אתם תצטרכו לתקן ולערוך את הספר עוד מספר פעמים. אתם צפויים לעבור לפחות שתי טיוטות, ולהקדיש זמן לקריאה חוזרת ונשנית של הספר שלכם. השאירו את הספר אצלכם לפחות חודש לפני שאתם מפרסמים אותו כדי שתוכלו לשפר ולהתאים אותו לצרכים המשתנים של הקוראים.

כתיבה על בסיס יומיומי
רק למעט אנשים יש את הזמן לעבוד על הספר האלקטרוני שלהם באופן בלעדי, ורובנו צריכים לכתוב אותו בשעות הפנויות מהעבודה. זה יכול לגרום לנו לאבד את המומנטום ובסופו של דבר לנטוש את כתיבת הספר שלך או לקחת חודשים כדי לסיים אותו. כדי להתגבר על זה על ידי הגדירו יעד של, נניח, 500-1,000 מילים ליום; אם תקפידו על כך תסיימו לכתוב את הספר שלכם בזמן טוב.

תדאגו לכריכה טובה 
אחרי שסיימתם את כתיבת הספר, אתם צריכים כריכה טובה כדי לתפוס את העין של קוראים פוטנציאליים. אם אין לכם את הרקע והכישורים המתאימים, כריכה שתכינו בעצמכם עלולה לא למשוך את הקוראים שירגישו שמדובר במשהו חובבני לכן שווה לשלם למישהו עם כישורי עיצוב שיעצב בשבילכם את כריכת הספר שלכם.

העבירו את הספר להגהה
זהו שלב שאתם לא צריכים לדלג עליו. אתם יכולים לקרוא את הספר בעצמכם, אבל אחרי שכתבתם וערכתם אותו אתם תהיו כל כך עייפים מהספר שלכם, עד שלא תוכלו לראות מה לא בסדר עם זה. אם יש לכם מזל, חבר או מכר עם ידע ומומחיות בשפה יוכל לעזור לכם עם זה, אבל אם אתם רציניים לגבי עשיית כסף מהספר שלכם, אתם צריכים לשלם למגיה מקצועי, כך שהספר שלכם יהיה נקי משגיאות.

קידום 
אחרי שסיימתם את כתיבת הספר ופרסמתם אותו, הסיכוי שמישהו יגלה אותו במקרה הוא מאד קלוש. עכשיו אתם צריכים לעבוד קשה כדי לקדם את הספר. תוכלו לעשות את זה באמצעות פלטפורמות מדיה חברתיות כמו טוויטר, פייסבוק וכו'; האינטרנט הוא כלי נהדר לפרסום הספר שלכם.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות