חפש

חדר 237

חדר 237 הוא החדר הידוע לשימצה בסרט האימה של סטנלי קובריק, "הניצוץ" משנת 1980. הסרט מבוסס על ספרו של סטיבן קינג שנקרא באותו שם.
בסרט (ובספר) מסופר על ג'ק טוראנס (אותו שיחק ג'ק ניקולסון), סופר ששוהה עם משפחתו בבית מלון מבודד, מוקף בערבות שלג בחורף הקפוא של קולורדו.
ג'ק מגיע אל המלון כדי לשמש כמשגיח בעונה שבה במלון אין אף אדם. הוא מגיע ביחד עם משפחתו, אשתו ונדי (שלי דובאל) ובנו דני (דני לויד) בכוונה לנצל את השקט שבבניין השומם כדי להתרכז בכתיבה ולסיים את כתיבת המחזה שלו.
מנהל המלון מספר לג'ק על מה שקרה בעבר, כשהמשגיח הקודם של המלון איבד את שפיות דעתו, רצח את אשתו ושתי בנותיו התאומות והתאבד.
במהלך סיור ההכרות מלווה הטבח של המלון, דיק הלורן (סקטמן קרוצ'ס) את המשפחה ומזהה בילד דני כוח טלפתי, הכוח הנקרא ניצוץ. גם לטבח יש את הכוח הטלפתי הזה. הוא מזהיר את דני לא להתקרב לחדר 237.
משפחת טוראנס מגיעה אל המלון עם תחילת החורף ואחרי כמה זמן מתחיל אב המשפחה ג'ק לפתח התנהגות מוזרה הנוטה לאלימות. דני מסתובב במלון על אופני הצעצוע שלו ולא מצליח להתגבר על הסקרנות שלו שמושכת אותו להגיע לחדר 237.
הוא נכנס לשם ויוצא כשהחולצה שלו קרועה ועל צווארו סימני חניקה.
האמא וונדי שולחת את האב לבדוק מה קורה בחדר הזה והוא מגיע אל החדר ומוצא בו אישה צעירה יפהפייה עומדת עירומה במקלחת. הוא ניגש אליה והם מתנשקים. למרבה הזוועה, האישה הופכת לגוויה בזרועותיו. ג'ק בורח מהחדר באימה ומספר לאשתו שלא היה בחדר שום דבר.
הטירוף של ג'ק הולך וגובר ובגלל מזג האוויר, המלון מנותק מתקשורת והדרכים אליו חסומות בשלגים.
ג'ק מתחיל לראות חזיונות שווא, להרוס דברים ולנסות לרצוח את רשתו. לבסוף וונדי מצליחה לברוח ממנו ביחד עם בנם דני ברכב השלג של הטבח הלורן עד שהאב הולך לאיבוד במבוך השיחים המושלג וקופא למוות.
בשנת 2012 יצא סרט תיעודי סובייקטיבי בשם "חדר 237" שבוחן את התיאוריות הרבות על המשמעויות החבויות בתוך סרטו של סטנלי קובריק "הניצוץ". אמנם הסרט בן יותר מ- 30 שנים אבל הוא עדיין שרוי במסתורין וממשיך לעורר ויכוח והעלאת ספקולציות. בסרט מובאות חמש נקודות מבט שונות מאוד שמועברות באמצעות קול על גבי קטעי סרטים, אנימציה ושחזורים דרמטיים. יחד הם מושכים את הקהל למבוך חדש, עם מעקפים אינסופיים, במובנים רבים מבוי סתום שאין לו דרך החוצה.

תמונות מהסרט:
התאומות מהסרט הניצוץ

המסדרון מלא בדם

חדר 237

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות