ברירת-מחדל  |  
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



עיקבו אחרינו ב-Pinterest

חיפוש באתר:
Custom Search
 
 




 

צעדים מקדימים:
מצא את הסיבות והמצבים בהם אתה מעשן. רשום אותם (למשל: בעת שתיית הקפה, לאחר ארוחה, במצבי שעמום או מתח וכד').
מנה את הסיבות שבגללן אתה רוצה להפסיק לעשן.
ערוך רישום: בכל פעם שאתה מעשן, ציין באיזה מצב עישנת ומה היתה הרגשתך בסולם 1-5.
קבע תאריך להפסקת העישון.
הפסק לקחת איתך גפרורים או מצית והרחק ממך את הסיגריות. השתדל לעשן פחות ופחות. מנע מעצמך את הסיגריות הפחות נחוצות לך (אלה שדורגו מ 1-3 ברישום שערכת).
ספר לחבריך שאתה מפסיק לעשן. התערב איתם שתצליח.
עבור לסוג סיגריות שאינו לטעמך, רצוי לסיגריות דלות ניקוטין.
הפחת את מס' הסיגריות שאתה מעשן.
שמור את בדלי הסיגריות בצנצנת שקופה על מנת שיהוו תזכורת תמידית ללכלוך שנגרם מהסיגריות.

ביום תחילת הגמילה מסיגריות:
זרוק את כל הסיגריות שברשותך (כולל הגפרורים והמאפרות שבביתך/ משרדך).
נקה את שיניך אצל רופא שיניים.
הימנע ממקומות בהם מעשנים וממצבים הקשורים לעישון.
בצע פעולות מנוגדות לעישון: פעילות גופנית, שחיה, ריצה, רכיבה על אופניים וכד'.
משעמם לך בידיים? שחק בעיפרון, נייר מהדק או גולה.
משעמם לך בפה? קח קיסם, מסטיק או סיגריית דמה.

טיפים:
אם קשה לך השתמש בתחליפי ניקוטין.
עזוב את השולחן מיד לאחר האכילה וצא לטיול.
לפני הטלוויזיה - שב מצויד בתחליפים - גזר, מלפפון, גומי לעיסה ללא סוכר.
ערוך חגיגה בכל יום החודש להפסקת העישון.
ערוך חגיגה גדולה ביום השנה להפסקת העישון.
רשום לעצמך סיבות נוספות מחזקות להפסקת העישון.
רשום כל יום כמה כסף חסכת בזכות זה שלא עישנת.
אם השמנת לא נורא, הפסקת העישון עדיפה על על כמה קילוגרמים עודפים. צריך להעלות 35 ק"ג על מנת להגיע לרמת הנזק אותו גורם העישון.

מתי תרגיש בתוצאות?
תוך 12 שעות מעישון הסיגריה האחרונה יתחיל גופך בתהליך של ריפוי עצמי, רמת חד תחמוצת הפחמן תרד והלב והכליות יתחילו בתהליך תיקון הנזקים שנגרמו להם במשך שנות העישון. תוך ימים יחזרו אליך תחושות הטעם והריח, מערכת העיכול תחזור לתפקד היטב, תתמלא אנרגיה, ראשך יהיה צלול ותוכל לטפס במדרגות או בטבע ביתר קלות. תשתחרר מהלכלוך, הריח ואי הנוחות.

תופעות לוואי אפשריות:
לעתים מייד עם ההפסקה תחוש חלק מהסימנים הבאים: דימום מהחניכיים, רגישות בלשון, עלייה זמנית במשקל, כאבי ראש ועוד. אל תיבהל - סימנים אלה מראים שגופך מנקה את עצמו ותוך מספר ימים הכל יחלוף.

הכתוב מובא בלשון זכר מטעמי נוחות אך מיועד לשני המינים.

סדנה להפסקת עישון בפריסה ארצית, שיטה ייחודית להפסקת עישון ב-4 שלבים, תוך 6 שעות.

לטיפ הבא                                 רוצה לקבל טיפים לאי מייל שלך?




Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2018