ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 


מה מסתתר מאחורי הבקשה לשנות את תמונת הפרופיל בפייסבוק לתמונה מצויירת של דמות מהילדות שלנו?
אם שמתם לב שרבים מחבריכם בפייסבוק שינו לאחרונה את תמונת הפרופיל שלהם לדרדס או דרדסית, גארפילד, ספיידרמן, הדבורה מאיה או החתולה קיטי, דעו שמאחורי השינוי הזה מסתתרת השתלשלות עניינים סבוכה עם תפניות דרמטיות.
לאחר שרבים מאיתנו שינו את התמונה מתוך רצון להיזכר בנוסטלגיה בילדותם או מתוך כוונה לעזור לארגונים שדואגים לזכויות ילדים, לאחרונה נטען שבעצם הקמפיין שעומד מאחורי הבקשה לשנות את תמונת הפרופיל שלנו לתמונה של גיבור ילדות היא ניסיון של פדופילים לפגוע בילדים דרך הפייסבוק.

מבולבלים? אם כן, הסתכלו על השתלשלות העניינים בקמפיין זה ותבינו:

הכל התחיל באמצע נובמבר 2010, אז התפרסמו בסטטוסים של פייסבוק ביוון ובקפריסין הודעות בזו הלשון:

From the 16th to the 20th of November, we shall change our profile pictures to our favourite cartoon characters. The purpose of this game is to remove all photos of human[s] for a few days from Facebook.
ההודעה אומרת שבין התאריכים ה- 16 עד ה- 20 בנובמבר כולנו נחליף את התמונות הרגילות שלנו בפייסבוק לתמונות מצוירות של דמויות שאהבנו בילדות כדי להנות מפרץ הנוסטלגיה.
הכוונה היתה ליצור סטטוס ויראלי, כלומר, שכל מי שרואה את הפוסט הזה יחליף את התמונה שלו ויפרסם את הפוסט בעצמו. חבריו יראו ויעשו כמוהו וכך זה יתפשט ברחבי הפייסבוק כמו וירוס. בשלב זה המשחק נראה כמו בדיחת פייסבוק תמימה.
 
חברת Cartoon Network קפצה על ההזדמנות לפרסם את עצמה ופירסמה בפייסבוק עמוד שבו אפשר לבחור דמות מצויירת כדי להחליף את תמונת הפרופיל בפייסבוק בשבוע שבין ה- 21 ל- 28 בנובמבר, כמה ימים אחרי שפג התוקף של הבדיחה המקורית היוונית.

בימים שאחרי כן ועד ה- 3 בדצמבר, מישהו החליט להפוך את הפוסט הנ"ל לחלק מהמאבק בהתעללות בילדים. ההודעה שהחלה להתפרסם היתה:
Change your facebook profile picture to a cartoon character from your childhood and invite your friends to do the same. Until Monday, Dec 6th of 2010, there should be no human faces on facebook, but an invasion of memories! This is for a campaign against violence on children.
מנוע החיפוש של גוגל מתחיל להיות מוצף במילות חיפוש שקשורות לדמויות מצויירות  ובינתיים עוד דפי אירועים נוצרים בפייסבוק בהם מוסבר שכל העניין הזה של החלפת התמונות הוא קמפיין של האגודה הלאומית למניעת התאכזרות כלפי ילדים באנגליה.

ב- 4 בדצמבר 2010 מפרסמים ה- NSPCC - National Society for the Prevention of Cruelty to Children, האגודה למניעת אכזריות כלפי ילדים, הודעה באתר שלהם בה הם מודיעים שלמרות שהרעיון להחליף את התמונות בפייסבוק הוא לא שלהם, הם שמחים שהעבודה שלהם הגיעה לתודעת הציבור.

באיזשהו שלב בסוף השבוע הזה מתהפך הרעיון שעומד מאחורי הפוסט, מקמפיין נגד התעללות בילדים לתרמית שנועדה לשרת פדופילים.
ב-6 בדצמבר פוסט ויראלי חדש מתחיל להיות מופץ בפייסבוק שאומר שבעצם מאחורי היוזמה להחלפת התמונות עומדים פדופילים שרוצים לקבל אישור להצעות חברות מילדים בפייסבוק. אם הילדים רואים תמונה מצויירת של גיבור ילדות, הם מאשרים אותה למרות שהם לא יודעים מי מסתתר מאחורי הבקשה. הגולשים מתבקשים לא להחליף את התמונה שלהם וכמובן להפיץ את ההודעה הלאה.

זה לשון ההודעה:
ATTN: The group asking everyone to change their profile pictures to their favorite cartoon character is actually a group of pedophiles. They are doing it because kids will accept their friend request faster if they see a cartoon picture. It has nothing to do with supporting child abuse and violence, IT'S ON TONIGHT'S NEWS. Copy and paste this to your status, let everyone know now !!!

מה באמת מסתתר מאחורי הבקשה הראשונה? האם מדובר בבדיחה תמימה או קונספירציה מפחידה? אי אפשר לדעת. אבל אפשר ללמוד מהסיפור הזה שכל רעיון יכול להפוך בין רגע למשהו אחר לגמריי בעזרת שיווק ויראלי.
                                  לכתבה הבאה                                 רוצה לקבל חדשות מוזרות לאי מייל שלך?





Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים