ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 





אכילת אגוזים תורמת לבריאות וטובה גם לדיאטה (קיראו בטור הקודם), אבל נשאלת השאלה, מהו האגוז הטוב והבריא ביותר?
באוניברסיטת סקרנטון שבארה"ב התגלה שהאגוז הבריא ביותר הוא אגוז מלך.
המחקר השווה בין כל סוגי האגוזים הקיימים: קשיו, פקאן, ברזיל, שקדים, בוטנים, לוז ומקדמיה.
בבדיקת התכולה הכללית של נוגדי חימצון נמצאה באגוזי המלך כמות כמעט כפולה בהשוואה לאגוזים האחרים..
לאגוזי המלך גם כוח ספיגה רב יותר:לנוגדי החימצון בהם יש יכולת ספיגה הגבוהה פי שתיים עד חמש עשרה בהשוואה לאגוזים אחרים.
עוד יתרון שלהם הוא שאפשר לאכול אותם בצורתם הטבעית ללא קלייה והמחלה. קליית אגוזים או חימומם מפחיתה את איכות נוגדי החימצון שלהם והמלח הוא לא בריא.
החוקרים כתבו במסקנותיהם כי אכילה יומיומית של אגוזי מלך מפחיתה מחלות לב, סוגים של סרטן וסוכרת מסוג 2.
למרות החשש מכך שבאגוזים יש הרבה קלוריות, המומחים מרגיעים כי הם מומלצים לדיאטה כי הסיבים התזונתיים שבהם משביעים וגורמים למי שאוכל אותם לאכול פחות. למי שרוצה לרדת במשקל מומלץ לאכול מנת אגוזים אחת ביום (כ- 30 גרם).
אגוזי מלך טובים לדיאטה ולבריאות
בטבלה הבאה תוכלו לראות את הערכים התזונתיים של האגוזים (הכמויות מתייחסות ל-100 גרם אגוזים):
האגוז פיסטוק שקד קשיו מלך פקאן לוז
קלוריות 80 (10 יחידות) 70 (10 יחידות) 120 (10 יחידות) 40 (1 יחידה) 12 (1 יחידה) 43 (5 יחידות)
שומן כללי 43 גרם 50 גרם 46 גרם 56 גרם 71 גרם 61 גרם
חלבון 20 גרם 21 גרם 15 גרם 24 גרם 9 גרם 15 גרם
סידן 107 מ"ג 248 מ"ג 45 מ"ג 58 מ"ג 70 מ"ג 114 מ"ג
חומצה פולית 51 מק"ג 29 מק"ג 69 מק"ג 65 מק"ג 22 מק"ג 113 מק"ג
סיבים 10 גרם 12 גרם 3 גרם 5 גרם 9.6 גרם 9.7 גרם

לטיפ הדיאטה הבא                     לטיפ הדיאטה הקודם         רוצה לקבל טיפים לדיאטה באי מייל שלך?






Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים