ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 


2/11/10

קרה לכם פעם שהייתם מבולבלים בקשר למשהו ולא ידעתם מה להחליט אז ניגשתם למחשב, הקלדתם את הדילמה שלכם בפורום הרלוונטי לנושא וציפיתם לקבל את התשובה מה לעשות?

אני מניחה שלרבים מאיתנו זה קרה. אנחנו מתלבטים בקשר לבעיה מסויימת, אם לפתור אותה בדרך א' או ב' (או בכלל להתעלם), ניגשים אל הפורום המתאים, ומצפים שכמו ג'יני או מגדת עתידות, הוא יגיד לנו מה לעשות.

מחקר קטן שערכתי הביא אותי למסקנה שדרך זו לפתרון בעיות היא גרועה. אחרי שמעלים שאלה לפורום, לא רק שלא מקבלים תשובה שמכוונת אותנו אל הפיתרון, אלא גם סופגים עלבונות וגידופים ויוצאים מכל הסיפור נעלבים ועצבנים.
לכל חבר בקהילה אליו אנחנו פונים כשאנחנו מפרסמים שאלה בפורום, יש דעה משלו וביקורת להטיח בנו.

הדוגמאות הן רבות, למעשה כמעט לכל שאלה מתוך מיליוני השאלות שקיימות ומתווספות בפורומים ברחבי האינטרנט מדי יום ושעה, נוסף שרשור שאת השואל הוא מבלבל, מרגיז, גורם לו להתנצל ולהצטדק בפני דמויות וירטואליות (שמי אמר שהן יותר טובות?) או אפילו לבכות.

הסתכלו לדוגמא במקרה של פסטה בולונז מהפורום הורים למתבגרים  ב-YNET.
היא הציגה את הדילמה האם כדאי לה לשלם לבתה בת ה- 12 כדי שתשמור על אחיה הקטנים מכיוון שכאשר היא מבקשת את זה בחינם, הילדה עושה לה פרצופים.
התשובה הראשונה היתה עניינית והציגה את הדעה שלא צריך לשלם, אבל גם לא צריך להגזים בבקשות לשמור על הילדים מילדה בת 12.
התשובה השנייה הסכימה עם התשובה הראשונה והתשובה השלישית כבר היתה יותר בוטה- זהו חינוך רע והילדה חוצפנית!
התשובה הרביעית תמכה בדעה שצריך לשלם לילדה ושזהו פתרון יצירתי, החמישית טענה שזה סוג של שוחד, השישית בעד התשלום וכך התשובות מתגלגלות ואנו מגיעים כבר לתשובה: "במצב הזה היא תרושש אותך, אין לך טיפה שכל", ואחרי כמה הודעות למישהו שמאשים בהכל את האשכנזים ומישהו שגם מאשים אותה בזה שבגללה יש אלימות ברחובות והויכוח מתלהט ועולה לטונים גבוהים.
לסיכום, אני לא בטוחה שהאמא הזאת קיבלה תשובה לשאלה שלה.

הדוגמא הבאה, מפורום יוצאים מהמינוס של YNET:



השואלת היא רווקה ואמא לבן שנתיים שמרוויחה 5000 ש"ח בחודש. מתוכם 2500 ש"ח הולכים לשכירות, השאר מתבזבז על אוכל וקניות לילד, כאשר לעצמה היא לא קונה כלום וכעת היא צריכה כסף לניתוח כפתורים באוזניים לילד כי היא רוצה לעשות את זה באופן פרטי כי לרפואה הציבורית אין תור להציע לה בחודשים הקרובים. היא צריכה לבקש הלוואה מהבנק וחושבת שהבנק לא יאשר, מה היא יכולה לעשות?
התשובה הראשונה עניינית ומציעה לה לפנות לעזר מציון. התשובה השנייה מציעה לפנות לתלונות הציבור של בית החולים ולהסביר את מצבו הרפואי של בנה ואת מצבה הכלכלי (עצה מצויינת!), התשובה השלישית תומכת בשנייה, הרביעית מציעה עזרה ומבקשת אי מייל, וכך מתגלגלות להן התשובות כשרובן תומכות ומציעות עזרה ו... הופה!
בתשובה ה- 25 מישהי מטיחה בה ש"תפסיקי לחפש מי יעזור לך זה שאת חד הורית זה בעיה שלך" (הניסוח המקורי).
הויכוח מתלהט, עוד אנשים מגיעים לתת עצות ויש כאלה שמבקרים את השואלת ומכנים אותה בכינויי גנאי כמו למשל "קצת שכל" מתגובה 42 שמכנה אותה "בהמה" ומאשים אותה בכך שהיא רוצה ללכת לעשות ניתוח פרטי רק כדי להשוויץ באוזני החברות.
וכך נמשך לו השרשור כשחלק מציעים עזרה במימון הניתוח הפרטי, חלק מציעים להילחם על תור קרוב יותר בבית חולים ציבורי וחלק מעבירים ביקורת ומעליבים.
מעניין מה האמא מהשאלה הרגישה כשקראה את התשובות. לפחות היא קיבלה כמה אופציות שלא חשבה עליהן כנראה קודם. אבל לא היה עדיף להתייעץ עם בני משפחה או חברים מאשר להיכנס לסחרחרה הזאת?

בקיצור יש עוד המון דוגמאות אבל אני לא אוהבת לכתוב טקסטים ארוכים :). אם למישהו יש תגובה אשמח לשמוע ולראות לאן זה יתגלגל...   :)





+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017