ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 

יש לנו רק מוח אחד. נולדנו איתו כמו כמעט לוח חלק ועם השנים הוא התמלא בקשרים שמשמעותם ידע שצברנו. על המוח הזה אנחנו צריכים לשמור עד שנמות. כדי לשפר את התפוקה והתפקוד שלו יש כמה דרכים טובות. דרכים אלה עוזרות לאמן את המוח ולהעלות את הכושר שלו כך שהן מגדילות את הסיכוי שנגיע לגיל הבגרות והזיקנה צלולים ובהירים. 

1. משחקים
לא, הכוונה היא לא למשחקי פלייסטיישן ומחשב, אלא למשחקים שבהם מפעילים את המוח בצורה מגוונת יותר. חידות מילים, סודוקו וכד' מצויינים לאימון המוח. פיתרון תשבצים הוא תחביב ותיק של אנשים שרוצים לשמור על הכושר של המוח שלהם. אז אם אתם רוצים לשפר את המצב של המוח שלכם, כדאי לכם לשחק במשחקים כאלה. דוגמאות למשחקי חשיבה שאפשר לשחק און ליין.
 
2. לישון
כדי לשפר את הכושר של המוח, צריך לתת לו גם מספיק מנוחה. שימו בראש סדר העדיפויות שלכם את השינה כך שתשנו מספיק שעות ותראו איך אתם עובדים ולומדים בצורה יעילה יותר. גם תנומה קלה במהלך היום משפרת לאחר מכן את תפקוד המוח ומרעננת אותו. אחרי שינה קצרה תגלו כמה המוח שלכם עובד יותר ביעילות.

3. מזון למחשבה
כמו הגוף, גם המוח צריך להיות מוזן היטב. ג'אנק פוד ומאכלים עתירי שומן וסוכר גורמים למוח לעבוד בצורה איטית יותר ולקשיים בריכוז ולכן לירידה ביעילותו. ישנם הרבה סוגי מזונות שידוע שהם מסייעים לתפקוד המוח ולזיכרון כמו שמן דגים, אגוזים וזרעים, אוכמניות ותרד.

4. ללמוד משהו חדש
הלמידה לא צריכה להיעצר ברגע שסיימתם את בית הספר או האוניברסיטה. ידוע שתרגול של המוח עוזר לאנשים קשישים להישאר צלולים ועירניים. יש כאלה שאפילו לומדים לתואר אוניברסיטאי כשהם מגיעים לגיל מבוגר. לא משנה בן כמה אתה, תמשיך ללמוד. אפשר ללמוד נושא חדש שלא נגעת בו ברצינות מעולם, שפה חדשה, מיומנות מעשית או פשוט לקרוא ספרים על נושא חדש. רכישת מידע חדש תגדיל את כוח המוח שלכם.

5. לכתוב
יש בינינו כאלה שלא כתבו כלום מאז ימי בית הספר העליזים בהם נדרשנו לכתוב חיבורים על מה שעשינו בקיץ. כדאי לחזור לזה ולכתוב. הכתיבה עוזרת לנו לארגן את מחשבותינו. אם אתם תקועים בבעיה, קחו נייר ועט והעלו על הנייר את הבעיה ואת הפתרונות שלדעתכם אתם יכולים למצוא. זה יכול לעזור מאד לראות את הבעיה יותר בבהירות. כתיבת סיפורים, גם אם הם למגירה, מאמצת את המוח ועוזרת לו לשמור על כושר.

6. מדיטציה
ידוע שמדיטציה מצוינת עבור רגיעה, אבל מחקר של אוניברסיטת ייל בארה"ב מצא שיש לה יתרונות נוספים. המדיטציה יכולה לשפר גם את הכושר השכלי. לפי המחקר של אוניברסיטת ייל המדיטציה עוזרת לשפר את תפקוד המוח באיזורים הקשורים לבעיות הקשורות לנפש. לכן היא עוזרת למוח לעבוד בצורה יעילה יותר.

7. סקרנות
לשאול שאלות כל הזמן. בצורה זו תפעילו את המוח שלכם כאשר תצטרכו לעבד ולהבין את התשובות. אל תתביישו לשאול אנשים על דברים שהם יודעים. אנשים אוהבים להפגין את הידע שלהם וללמד אחרים. אם תהיו סקרנים, כוחו של המוח שלכם יגדל על ידי קליטה של מידע חדש ובדיקה שלו בעצמכם.

חשוב מאד להגדיל את הכוח של המוח שלכם ולהשאיר אותו כמה שיותר פעיל. יש לנו רק מוח אחד, לכן שימרו עליו! לימדו כל הזמן דברים חדשים, ונסו כמה מהעצות שלמעלה. אל תתנו לשכל שלכם להתנוון! 
איך להעלות את הכושר השכלי אימון מוחחיי
כתבה: מיכל וקנין, 11.4.12
 
לטיפ הבא                                לטיפ הקודם                            רוצה לקבל עדכונים מהאתר באי מייל?



Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017