ברירת-מחדל  |  
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



עיקבו אחרינו ב-Pinterest

חיפוש באתר:
Custom Search
 

תפקידה של המצגת הוא להציג את הנושאים עליהם רוצה לדבר המציג בראשי פרקים.
העברת הנושא בעזרת מצגת תורמת לנוחיות הקהל והמציג. הקהל מתוודע לנושאי הפרזנטציה ומטרתה ומקבל בנוסף למידע השמיעתי גם מידע ויזואלי שעוזר לו לעבד טוב יותר את הנושא המדובר.
המצגת עוזרת למציג לארגן ולהבנות את נושא ההרצאה.
המצגת אינה באה במקום המציג אלא משמשת ככלי עזר, כרקע.

כיצד לבנות מצגת טובה?
מומלץ כי בכל שקף יהיו רשומים לא יותר משישה משפטים בעלי שש מילים בכל אחד. הקהל ישמע את ההרחבה לגבי כל אחד מהמשפטים האלה בעל פה. אם הטקסטים שעל גבי השקף יהיו עמוסים מדי הקהל יתבלבל ולא ידע מה לעשות- לקרוא או להקשיב לדובר?
מומלץ לא להשתמש בגרפים עמוסים מדי או שקפים רבים מדי. זה מעייף את הקהל. אם המצגת כוללת גרפים, יש להציג רק את החשובים בהם ומעל לכל גרף יש לכתוב את המסר העיקרי והמסכם של תוצאותיו. אל תצפו מהקהל להבין כל גרף, בייחוד אם הוא מורכב. יש לזכור שמכין המצגת מכיר את הנושא עליו היא מדברת יותר טוב מהקהל שלו וגרף מורכב ולא ברור סתם יעייף את הקהל ויגרום לחוסר התעניינות והקשבה.

טיפים
  • זכרו כי המציג הוא המשפיע העיקרי על הצלחת המצגת ורמת העניין שתיווצר בה.
  • יש לתכנן מראש את המסרים שהמצגת תעביר. רצוי לא יותר מ- 3 מסרים.
  • בידקו מי קהל היעד שלכם והתאימו את המסרים אליו.
  • שימרו על קשר עין עם הקהל. הציצו לשקפים רק מדי פעם לפחות משניה.
  • רצוי לבנות את המצגת בצורה הבאה: שקף או שניים המציגים את המצב הנוכחי, שקף או שניים המציגים את אפשרויות הפעולה, שקף או שניים המציגים את המצב הרצוי, שקף או שניים המציגים המלצות.
  • השאירו זמן בסוף ההצגה לשאלות הקהל.
הפרזנטציה מורכבת מנושאים נוספים המשפיעים על הצלחתה: שפת הגוף של המציג, מסרים מילוליים ובלתי מילוליים, טונציית הקול, ביטחון עצמי, נוכחות, עקומת קשב הקהל, ניהול הזמן וניואנסים קטנים שעושים את ההבדל הגדול.


Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017