ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 




6.8.11
הדרכים הבאות שאפרט לצאת מדיכאון אינן עצות של בעלי מקצוע אלא דברים שלמדתי מניסיון אישי שלי, כתוצאה מהנטייה שלי להתעורר הרבה פעמים בבוקר מדוכדכת ומדופרסת ולגרור איתי את הדיכאון כל היום.

מכירים את ההרגשה הזאת שאתם בדיכאון ולא יודעים למה? שבסך הכל החיים שלכם בסדר ואין לכם סיבה מיוחדת להיות בדיכאון, אבל בכל זאת אתם מרגישים משהו כבד על הלב ולא יודעים איך להוריד אותו ממנו?

בתור אחת שמכירה את ההרגשה הזאת היטב, פיתחתי כמה דרכים להתמודד איתה ואני שמחה להציג אותן פה, בתקווה שאוכל לעזור גם לאחרים, ולו במעט:

1. להבין שקשיים הם חלק מהחיים ואין ברירה, אלא להתמודד איתם - החיים רצופים בקשיים ובעיות. לא תמיד הכל הולך חלק ואיך שאנחנו רוצים. חשוב להבין ולקבל את זה, כדי שנדע שכשיש דברים שמכאיבים לנו בחיים, צריך להשתדל להמשיך הלאה ולתפקד ולא לשקוע עמוק במצב של חוסר מעש, מה שעלול להגביר עוד יותר את הקשיים. מצד שני, חשוב גם לא להדחיק. כשרע וקשה, כן כדאי לדבר על זה עם מישהו קרוב ולא להעמיד פנים שהכל בסדר. מותר גם לבכות ולשכב קצת במיטה להירגע, אבל חשוב בסופו של דבר להבין שזה חלק מהחיים. אי אפשר לברוח מהעובדה שבחיים שלנו יש גם בעיות, דאגות ולפעמים גם תוצאות קשות.

2. עשייה- דרך מצויינת להתמודד עם דיכאון או דכדוך היא לעשות משהו. גם אם אין חשק, השתדלו לעשות משהו שישפר את המצב. אם אתם מודאגים בקשר למצבכם הכלכלי, חפשו דרך לצאת מזה. עירכו טבלה של ההוצאות וההכנסות שלכם ותבדקו איפה אפשר לצמצם הוצאות ואיך אפשר להגדיל את ההכנסות. אם החבר או החברה עזבו אתכם, התלבשו יפה, הסתרקו וצאו לבית קפה או לסרט, כדי להתעודד מעט. 

אם הדיכאון הוא ללא סיבה, תעשו משהו שיתרום לכם. קיראו ספר, לימדו משהו חדש, התנדבו במקום כלשהו וכדומה.

3. ספורט- דרך מעולה להעלות את רמת הסרוטונין במוח היא פעילות ספורטיבית. צאו להליכה, ריצה, שחייה או אפילו סתם תעלו ותרדו במדרגות כמה פעמים. במהלך הפעילות הגופנית משתחרר מן המוח לזרם הדם חומר הקרוי סרוטונין, מעין נוגד דיכאון טבעי, וכן אנדורפינים - הורמונים התורמים אף הם להרגשה טובה, בהיותם סמים טבעיים של הגוף. 

4. לחפש משהו שיצחיק אותנו- חפשו קומדיה טובה בטלויזיה או בקולנוע, או אפילו באינטרנט. הצחוק טוב לבריאות וכשאנחנו צוחקים, שוב המוח מקבל מסר שהכל בסדר ומשחרר הורמונים מרגיעים. 

5. למתקדמים- להתייחס לדברים בהומור. נסו להתייחס לעצמכם ולחיים שלכם בהומור, לצחוק על עצמכם ולמצוא איך אפשר לעשות בדיחה מהמצב שלכם. 

איש אחד יושב על הבר מדוכא לגמריי מהחיים, בוהה בכוס הבירה אך לא שותה אותה.  פתאום נכנס לבר נהג משאית בריון, לוקח לאיש את הבירה ושותה אותה בלגימה אחת. האיש מסתכל על נהג המשאית ומתחיל לבכות"

"מה אתה רוצה?" שואל הנהג באגרסיביות "אתה לא נגעת בבירה שלך אז אני שתיתי אותה, לא ידעתי שתתחיל בגלל זה לבכות! אני לא יכול לראות גבר בוכה!"

"זה היום הכי קשה בחיים שלי " ענה האיש בבכי "קמתי בבוקר ואיחרתי לפגישה חשובה בעבודה כי היה לי פנצ'ר בגלגל, הבוס פיטר אותי, כשהלכתי למגרש החנייה גיליתי שגנבו לי את האוטו ואין לי ביטוח. לקחתי מונית הביתה ושכחתי שם את הארנק שלי. כשהגעתי סוף סוף הביתה מצאתי את אשתי במיטה עם הגנן וגם הכלב נשך אותי. באתי לפה לפאב והכנסתי רעל לכוס הבירה כדי לסיים את החיים המסריחים שלי. ואז אתה באת ושתית לי את הבירה...."

6. להבין שהכל זמני- רוב הבעיות שיש לנו בחיים יכולות להיפתר, גם אם זה לא נראה כך. נסו להסתכל על הבעיות שלכם בפרספקטיבה של עוד כמה שנים. תחשבו על כך שבעוד כמה זמן זה יהיה מאחוריכם ואולי אפילו מהדברים הרעים יצאו דברים טובים. כמו הסיפור על שמשון הגיבור שהרג כפיר אריות ליד תמנה. כשחזר לגווית האריה הוא גילה דבורים שהתמקמו על הגוויה. שמשון רדה את הדבש ואכל אותו. לאחר מכן הוא נשא אישה פלשתית ובמהלך חגיגת הנישואין חד חידה לנוכחים:  "מֵהָאֹכֵל יָצָא מַאֲכָל וּמֵעַז יָצָא מָתוֹק". מכאן הביטוי המפורסם "מעז יצא מתוק" (התנ"ך, ספר שופטים, פרק י"ד ה'-ט', י"ד-י"ח, שאומר שלפעמים מדברים קשים ורעים יוצא משהו טוב.

7. להתייחס אל עצמכם בחמלה וסלחנות- אם עשיתם משהו שהתוצאה שלו היתה רעה, אל תכעסו על עצמכם יותר מדי. אתם בני אדם ובני אדם עושים טעויות. אף אחד לא מושלם ואם כן יש מישהו שהוא מושלם אז הוא משעמם. אין אנשים שלא עשו טעויות בחיים שלהם. אי אפשר לעבור את החיים בלי לטעות, בלי לשכוח דברים, בלי להתבלבל ובלי לקלקל בלי כוונה. 
אם חבר שלכם יבוא אליכם ויספר לכם שהוא עשה טעות שגרמה לו לנזק רב, אתם תעודדו אותו ותגידו לו שהוא רק בן אדם ובני אדם עושים טעויות. כמו שתתייחסו לחבר שלכם, כך תתייחסו לעצמכם. כי אחרי הכל, אתם החברים הכי טובים של עצמכם.


8. להתפלל- אפילו אם אתם לא דתיים או לא מאמינים באלוהים, הרבה פעמים זה עוזר לפנות לכוח עליון שיעזור לכם להתמודד עם הקשיים שבחייכם. גם אם אתם לא מאמינים, תעשו את עצמכם. אתם תגלו שזה עובד. כשמשהו קשה נקרה בדרכיכם, התפללו לאלוהים: "תן לי את הכוח לעבור את היום הזה, תן לי את הכוח והסבלנות להתמודד עם הקושי הזה".
אני לא דתייה, אבל לפעמים כשקשה לי, אני מתפללת לאלוהים לא בשביל שהוא יפתור לי את הבעיה ויעלים את הקושי, אלא מבקשת ממנו את הכוח להתמודד איתה. זה תמיד עוזר.

מאת: ללי ו.
6/8/11




לטיפ הבריאות הבא                                לטיפ הבריאות הקודם                            רוצה לקבל טיפים ועצות באי מייל שלך?





Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017