ברירת-מחדל  |  
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



עיקבו אחרינו ב-Pinterest

חיפוש באתר:
Custom Search
 





חילוף חומרים הוא תהליך של הפיכת מזון לאנרגיה המתרחש בכל תא בגוף והתוצאה שלו היא שריפת קלוריות.
חילוף חומרים בסיסי - BMR - הוא ההוצאה הקלורית הדרושה לפעולות בסיסיות המאפשרות חיים כמו: נשימה, שמירה על חום גוף קבוע, פעילות הלב, פעילות מחזור הדם, טונוס שרירים ועוד...
קצב חילוף החומרים מותנה במהירות בה תהליך זה מתרחש. ככל שחילוף החומרים מהיר יותר כך גם נשרוף יותר קלוריות ונרזה.
כמה דרכים להמריץ את חילוף החומרים הבסיסי שלנו:
  • פעילות אירובת מכל סוג שהוא כגון: שחייה, הליכה, ריצה במשך 45-60 דקות. תאי שריר שורפים פי 300 יותר קלוריות מתאי שומן.
  • אכילת ארוחת בוקר: דילוג על ארוחת בוקר שולח לגופנו מסר שאנו רעבים, וכמנגנון הגנה המוח מפריש אדרנלין והורמוני קוטיקוסטרואידים שבולמים את הירידה במשקל. גם כושר הריכוז נפגם בעקבות זאת.
  • צריכת קלוריות נמוכה לא תזרז ירידה במשקל אלא תמנע אותו.
  • אכילה של 5-6 ארוחות קטנות לאורך היום וכך תמנע מצבי רעב והיפוגליקמיה ותשמור על מטבוליזם גבוה. תפריט של 3 ארוחות גדולות ביום גורם להאטה במטבוליזם וליצירת עומס רב במערכת העיכול, דבר היוצר עיכול חלקי.
  • הקפדה על שינה במשך 7-8 שעות ביממה. בזמן עייפות יורדת היעילות של תהליכים ביוכימיים השורפים קלוריות בגוף.
  • שתיית מים בכמות מרובה: 10-12 כוסות ביום עוזרות מאד בתהליכי העיכול, ניקוי הגוף מרעלים וייעול במטאבוליזם. רצוי להימנע משתייה מוגזת וקולה.
  • אכילת מזונות מלאים ובלתי מעובדים הקרובים ככל האפשר לצורתם הטבעית: ירקות, פירות, סוגי אגוזים וזרעים טבעיים, דגנים מלאים, שומנים לא רוויים- בכבישה קרה, ביצים, דגי ים ובשר רזה. מזונות אלה הם בעלי ערך גליקמי נמוך.
  • אכילה איטית מאיצה את חילוף החומרים.
  • הימנעות מלחץ נפשי.
  • ניקוי הכבד מרעלים כדי לאפשר לו לעכל כראוי את המזון.
  • שמירה על תפקוד מיטבי של בלוטת התריס.
  • הימנעות משתיית אלכוהול. האלכוהול משמין וגורם למחלות כמו: שחמת הכבד, בעיות מטאבוליות וחוסר עירנות.
לטיפ הדיאטה הבא    לטיפ הדיאטה הקודם     רוצה לקבל טיפים לדיאטה באי מייל שלך?





Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017