ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 




מיתוס מס' 11- אכילת לחם גורמת להשמנה
טעות- בפרוסת לחם יש את אותה כמות קלוריות כמו ב- 1/2 כוס פסטה או אורז, או שתי כוסות של פופקורן. בדרך כלל התוספת ללחם היא הגורמת להשמנה, בייחוד כשהיא מכילה כמות גדולה של שומן וסוכר.
 
מיתוס מס' 12- מותר לחולי סוכרת לאכול תפוחים חמוצים
טעות- בתפוח עץ חמוץ יש כמות סוכר זהה לזו שבתפוח עץ מתוק. ההבדל בטעם ביניהם הוא בתכולת החומצה שנותנת לתפוח את הטעם החמוץ.
 
מיתוס מס' 13- אסור לאכול בשר אדום בגלל הכולסטרול
טעות- בבשר בקר רזה יש פחות שומן וכולסטרול מאשר בבשר עוף ודגי בריכות, ואכילתו מומלצת גם לסובלים מכולסטרול גבוה.
 
מיתוס מס' 14- אסור לאכול חלבונים ופחמימות ביחד
טעות- גוף האדם מסוגל לעכל היטב ארוחה שמורכבת ממגוון מרכיבי מזון יחד, ואפילו מומלץ לעשות כך. מרבית המזונות בטבע מכילים יותר ממרכיב מזון אחד. לדוגמא: החלב מספק גם חלבון, גם שומן וגם פחמימות באותה המנה.
 
מיתוס מס' 15- צריכה מוגברת של ויטמינים מגנה מפני מחלות
טעות- יש מצבים שבהם צריכת יתר של ויטמינים עלולה דווקא להזיק. יש ויטמינים שנמסים במים, דבר המאפשר את הפרשת העודפים שלהם בשתן ויש ויטמינים שמתמוססים בשומן, מה שעשוי לגרום לעודפים שלהם להיאגר ברקמות הגוף ולגרום לנזק.
 
מיתוס מס' 16- אסור לשתות אחרי שאוכלים פירות
טעות- הפירות מכילים אחוז ניכר של מים ואין כל סכנה לשינוי פעילות המעיים אם נוסיף עוד מים לגוף אחרי שאכלנו פירות. להיפך, מיעוט שתייה הוא אחד הגורמים לעצירות.
 
מיתוס מס' 17- חלבונים לא משמינים
טעות- דיאטה המבוססת על חלבונים בלבד יכולה להכיל יותר קלוריות מאשר דיאטה מגוונת ומאוזנת . רוב המזון החלבוני מכיל כמות שומן הנלווית למוצר וסטייק ממוצע יכול להכיל כ-500 קלוריות גם אם לא נאכל אותו בפיתה. בנוסף, דיאטה המבוססת על חלבונים אינה מומלצת לאורך זמן ואף מסוכנת.
 
מיתוס מס' 18- אסור לשתות ולאכול ביחד
טעות- השתייה חשובה ומסייעת לריכוך המזון ולעיכול נוח שלו. מומלץ ורצוי לשתות לפני, אחרי וגם תוך כדי האכילה.
 
מיתוס מס' 19- דבש פחות משמין מסוכר ולכן בריא יותר
טעות- הדבש מכיל אותן הקלוריות כמו בסוכר, המכונות "קלוריות ריקות".
 
מיתוס מס' 20- חומץ תפוחים שורף שומנים
טעות- רק מאזן קלוריות שלילי המושג על ידי פעילות גופנית ותפריט מופחת קלוריות יגרום לשריפת שומנים.
 


ל-10 המיתוסים הקשורים בדיאטה הקודמים

פעילות גופנית מסייעת לשריפת השומנים
                            רוצה לקבל עדכונים מהאתר באימייל?





Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017