ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 
 
 

העולם מתחלק לשני סוגי אנשים: אלה שאוהבים בשר, שמתים על כל החלקים והאיברים הפנימיים, אוהבים אותו אדום, נוטף דם או עשוי היטב, כשהם רואים פרה הם מדמיינים אותה מוגשת אליהם כסטייק עסיסי ואלה שאוהבים חלב ולא יכולים לחיות בלי גבינות, יוגורטים ומשקאות חלב, וכשהם רואים פרה, הם רואים רק עטינים מחוברים למכשיר חליבה.
כמובן שזוהי סקלה שיש לה שני קצוות קיצוניים, ובאמצע יש עוד המון אנשים, שנעים לכאן או לכאן, אבל כמעט תמיד יש העדפה מסוימת לחלב או בשר.
 
אז מה לא בסדר בחלב?



קודם כל קיים "פרדוקס החלב"- החלב הומלץ לכולנו במשך שנים כמקור לסידן. אומרים לנו שאנחנו צריכים לצרוך ביום לפחות 3 מנות של מוצרי חלב. הבעיה היא שבחלב יש גם הרבה חלבון. הגוף מקבל חלבון גם ממזונות אחרים ולכן אם נצרוך 3 מנות חלב, נגיע למצב של עודף חלבון בגוף. עודף חלבון בגוף גורם לכך שעיכול החלבון משחרר חומצות שהגוף נאלץ לנטרל באמצעות סידן. 
הגוף שזקוק לסידן משתמש בסידן שנמצא בעצמות ומסיבה זו צריכה עודפת של חלב עלולה לגרום לאוסטאופורוזיס!!! אם חשבתם שכדי למנוע אוסטאופורזיס (מחלת שלד שבה נפגע חוזק העצמות) צריך לצרוך הרבה חלב וסידן, אז דווקא ההיפך הוא הנכון. 
הכבד עושה שימוש בחומצות האמינו המפורקות המגיעות אליו לצרכיו (בנייה, אנרגיה). חלק מהחלבון המפורק הופך לאמוניה. האמוניה הופכת לאוריאה המופרשת מהגוף על ידי הכליות. עודף חומצות אמינו בכבד הופך לעודף אוריאה. מצב זה מכביד על הכליות ומאלץ אותן לעבוד קשה כדי לפנות אותה.
 
עוד בעיה עם החלב היא הכושר של הגוף לספוג את הסידן המגיע ממנו. לסידן שבחלב יש מתחרה רציני על הספיגה- הזרחן. הזרחן הוא מינרל חשוב בגוף האדם והוא נמצא במקום השני לאחר הסידן. לאנזימים שבמערכת העיכול הרבה יותר קל לפרק את הזרחן, לכן יותר זרחן נספג בגוף מהחלב והסידן פשוט בורח החוצה.
עוד בעיה עם החלב היא  תכולת השומן הרווי הגבוהה שבו. בתהליכי הפיסטור הולך הרבה סידן לאיבוד ובתהליכי הפיכת החלב לדל שומן הולכים לאיבוד מרכיבים חיוניים שבו (ביניהם כמובן הסידן) והחלב הופך להיות דומה יותר למים.
בחלב יש לקטוז (סוכר חלב) שאנשים רבים אלרגיים אליו.
נגד החלב גם קיימת הטענה שתהליך החליבה גורם סבל לפרות, העטינים של הפרות מכוסים כל היום בבוץ וצואה, תנאי הגידול של הפרות קשים ובקיצור- הפרות מסכנות.

אז אם כבר כן רוצים לשתות חלב, מומלץ לעבור לצריכה של חלב עיזים או תחליפי חלב צמחיים.
חלב עיזים מכיל 20% יותר סידן מאשר חלב פרות והספיגה שלו יותר טובה בגוף. יש בו כמות לקטוז נמוכה יותר ומייחסים לו סגולות בריאותיות כמו ריפוי אפטות , הרפס וכיבים בפה. אבל עדיין אין לעבור את המנה המומלצת של החלבון ליום כדי לא ליצור עומס על הכליות ואובדן סידן בעצמות.
 
כדי שלא יהיה חסר סידן בגוף, כדאי לקחת סידן כתוסף תזונה לאחר התייעצות עם רופא.






                       רוצה לקבל עדכונים מהאתר באימייל?


עוד טיפים, עצות בענייני מטבח ומתכונים:
 

ביצה קשה בצורת לב ♥

 

מה הבעיה עם החלב?

 

איך להכין פסטה מהר

 

סודות במטבח- טיפים מעולים להכנת אוכל

 

איך לנקות סירים ומחבתות שרופים בקלות ובמהירות

 

איך ואיפה לקטוף פטריות

 

עובדות על אבוקדו

 

קופסת פיצה ידידותית לאדם ולסביבה

 

7 מיתוסים על שוקולד

 

איך אוכלים נכון מאכלים מסביב לעולם?

יש 4 עמודים
1  2 3 4   לעמוד הבא   

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017