ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 
 
 
יום העשבים- 28/3


יום ההוקרה לעשבים (באנגלית: Weed Appreciation Day) נחגג ב -28 במרץ בכל שנה. יום זה נועד ללמוד כיצד העשבים למעשה מועילים לנו ולמערכת האקולוגית שלנו. בדרך כלל אנחנו מתייחסים לעשבים כאל מטרד, משהו שצריך לנכש ולהדביר, אבל לעשבים יש גם הרבה ערך. העשבים היו בשימוש על ידי בני אדם כמזון וצמחי מרפא במשך רוב שנות ההיסטוריה המתועדת.

להרבה עשבים יש תכונות מרפאות וערך תזונתי רב:

סרפד- את הסירפד אפשר למצוא כמעט בכל מקום שבו צומחים עשבי פרא, אפילו על הדשא שלכם. לסרפד יש שערות עוקצניות בחלק התחתון של העלה שמכילות חומצות, מה שגורם לצריבה חזקה אם נוגעים בו בעור חשוף, לכן מומלץ לקטוף אותו עם כפפות. הסרפד עשיר בברזל ולכן טוב לאכילה במקרים של אנמיה, נשירת שיער, בעיות עור ושרירים. יש בו גם הרבה ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון. את עלי הסרפד אוכלים מבושלים, למשל במרק סרפדים או חביתת ירק עם סרפדים.

חלמית- החלמית מוכרת גם כ"חובזה" או "לחם ערבי". אפשר לקטוף אותה ולאכול אותה טריה ואפשר גם להכניס אותה לתבשילים, חביתות ומאפים.  היא עשירה בנוגדי חמצון וסיבים מסיסים וטובה למחלות עיכול, נשימה ושתן. 

רוזמרין רפואי- גם את הרוזמרין הרפואי אפשר למצוא בהרבה גינות ציבוריות או פרטיות, צומח חופשי ופראי. הרוזמרין הרפואי הוא שיח רב שנתי ירוק עד בעל פרחים כחולים. הוא עמיד בפני תנאים קשים של אקלים וזיהום אויר. גם הוא מכיל נוגדי חמצון ותכונות מחטאות ומאמינים שהוא עוזר במקרים של תשישות, כאבי ראש, מיגרנה, בעיות בכלי הדם ועוד.

חמציץ- מי מאיתנו לא אהב לאכול חמציצים כשהיה ילד? גם החמציצים גדלים בצידי הדרכים כמעט בכל מקום. כיף לאכול את הגבעולים הטריים שלהם שהם חמוצים, אבל צריך להיזהר לא לאכול יותר מדי, כי טעמם החמוץ מגיע מהחומצה האוקסלית שהם מכילים, שבכמויות גדולות היא מזיקה למערכת העיכול.
לחמית חובזה  



ללוח הימים המיוחדים בשנה



עוד ימים מיוחדים בחודש מרץ:


Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים