ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 




אולי אתם מכירים את זה, שלפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו במצב שבו הדמעות נקוות בעיניים, אבל אנחנו באמת שלא רוצים לבכות. נכון שבכי הוא תגובה נורמלית לאבל, מתח ועצב ולא משהו שצריך להתבייש בו, אבל עם זאת, לפעמים זה פשוט לא הרגע הנכון, כמו למשל כשנמצאים עם אנשים, בכיתה או בפגישה עם הבוס. הנה כמה דרכים לשלוט בבכי ולעצור אותו, ולשמור אותו לאחר כך לרגעים יותר מתאימים כשתרגישו נוח לבכות בשתי דרכים, שיטות פיזיולוגיות ושיטות נפשיות:

שיטות פיזיולוגיות

שיטה 1- להתרכז בנשימה
התמקדו בנשימות שלכם. בכי הוא תגובה למצב של התגברות הרגשות, הצפה שלהם. אתם חושבים על משהו עצוב כמו פרידה, כישלון או חלילה משהו טרגי שקרה בחיים שלכם ורגשות העצב מציפים אתכם. חלק גדול בתהליך ההרגעה ועצירת הבכי הוא להתמקד בנשימה, כמו במדיטציה. זה יכול לעזור לכם לשלוט ברגשות ולהחזיר את תחושת השלווה הפנימית.
איך עושים את זה? כשמרגישים את הדמעות מגיעות , נושמים לאט ועמוק דרך האף , ואז נושפים לאט דרך הפה. פעולה זו גם מרגיעה את הגוש שנוצר בגרון כשנמצאים על סף הדמעות. זה גם מייצב את המחשבות והרגשות.
נסו לספור עד 10. לנשום דרך האף כשסופרים את המספרים ולנשוף דרך הפה כשנמצאים בין המספרים. הספירה עוזרת להתמקד אך ורק בנשימה ולא במה שגורם לכם לרצות לבכות .

שיטה 2 - להזיז את העיניים
גם הזזת העיניים יכולה לעזור לשלוט בדמעות. אם אתם נמצאים במצב שגורם לכם לרצות לבכות, אבל אתם לא רוצים לעשות את זה ליד אחרים, הזזת העיניים יכולה לעזור לכם לשלוט בדמעות האלה. מצמוץ העיניים כמה פעמים מנקה את העיניים מהלחלוחית של הדמעות. 
להזיז את האישונים לצדדים או לגלגל אותם כמה פעמים גם יכול לעזור. כמובן שאת זה רצוי לעשות כשאף אחד לא מסתכל עליכם. מלבד זה שזה עוזר לעצור את הדמעות, מבחינה נפשית זה מסיח את דעתכם ממה שגורם לכם לרצות לבכות (כי אתם מתמקדים במה שהעיניים עושות). 
עצמו את העיניים. כשעוצמים את העיניים זה נותן רגע לעבד את מה שקורה. לעצום את העיניים ולקחת כמה נשימות עמוקות עוזר להירגע ולשלוט בדמעות.

שיטה 3 - הסחת דעת פיזית
הסיחו את הדעת שלכם עם תנועה פיזית. כאשר אתם על סף דמעות, חשוב להסיח את הדעת לדברים אחרים כדי לעצור את זה. אחת הדרכים היא לעשות משהו פיזי. 
אפשר לנשוך את השפתיים, לצבוט את עצמכם או לשפשף את הידיים ביחד. לא צריך להכאיב לעצמכם, רק להרגיש את זה כדי להעביר את הריכוז לתחושה שגרמתם לעצמכם ממה שגורם לכם לבכות. 
אפשר גם ללחוץ משהו ביד כמו כדור גומי (כדור לשליטה בכעסים).
 
שיטה 4- להיפטר מהגוש בגרון
אחד החלקים הקשים ביותר כשמנסים לעצור את הבכי הוא להיפטר מהגוש בגרון שמכאיב וגורם לרצות לבכות. כאשר הגוף שלכם מרגיש שאתם במצב של לחץ, אחת הדרכים שבהן מערכת העצבים האוטונומית מגיבה היא לפתוח את מייתרי הקול, המהווה את השליטה בשרירי הפתיחה מהחלק האחורי של הגרון לתיבה הקולית. כאשר מייתרי הקול נפתחים, זה גורם להרגיש כאילו יש גוש בגרון שמנסים לבלוע. 
כדי להיפטר מהגוש הזה, קחו לגימה של מים. זה ישחרר את המתח שנגרם על ידי בית הקול שנפתח. לגימת מים תרפה את שרירי הגרון (וגם תרגיע את העצבים).
אם אין לכם מים על ידכם, קחו נשימה ובילעו אוויר לאט כמה פעמים. הנשימה תעזור לכם להירגע, והבליעה לאט לאט תעזור לספר לגוף שלכם שהוא לא צריך לשמור על מייתרי הקול פתוחים ואפשר לסלק את הגוש מהגרון.
גם פיהוק עוזר להרפות את שרירי הגרון, מה שאומר שזה עוזר להקל על המועקה שאתם מרגישים בגרון כאשר מייתרי הקול נפתחים.

מאת: מירי כ.
20.5.14
כל הזכויות שמורות ©

שיטות נפשיות לשליטה בבכי                    רוצה לקבל עדכונים מהאתר באימייל?







Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017