ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 



ארבע דרכים לעצור את עצמכם מלבכות במצבים שבהם זה לא מתאים, בשיטות נפשיות:

שיטה 1 - הסחת דעת
תחשבו על משהו שאתם יכולים להתמקד אך ורק בו. לדוגמא, תתרגלו בעיות במתמטיקה בראש. הרגש מגיע מהצד הימני של המוח. כשאתם עושים אפילו פעולות של חיבור וחיסור פשוטות אתם מפעילים את הצד השמאלי של המוח שלכם וכך הוא עוקף את את התגובה הרגשית. חזרה על לוח הכפל היא דרך טובה להסיח את עצמכם מבחינה נפשית. 
לחלופין, אם אתם ממש לא טיפוסים של תרגילים בחשבון, נסו להעלות במוח את כל טעמי הגלידה שאתם מכירים ולהציע חדשים (וניל, שוקולד, תות, בננה... איזה עוד טעמים יש ומה הטעם החדש שתוכלו להמציא?).
לחלופין, אתם יכולים לנסות לחשוב על המילים של השיר האהוב עליכם. כשאתם נזכרים במילים ושרים אותן בראש המוח מתרכז בזה ולא במה שמטריד אתכם. תשתדלו שזה יהיה שיר שמח שיעודד אתכם באותה הזדמנות.

שיטה 2 - לחשוב על משהו מצחיק
תחשבו על משהו מצחיק. למרות שזה אולי נראה קשה לעשות כשכל מה שרוצים זה לפרוץ בבכי, אבל אם תחשבו על משהו מצחיק באמת זה יכול לעזור לכם להתגבר על הדמעות. תחשבו על משהו שגרם לכם לצחוק מאד חזק בעבר -. זיכרון מצחיק, סצנה מסרט, או בדיחה ששמעתם. 
נסו לחייך כשאתם חושבים על הדבר המצחיק הזה. חיוך משחרר אנדורפינים במוח שיכולים לגרום לכם להרגיש טוב יותר.

שיטה 3 - תעודדו את עצמכם
תזכירו לעצמכם שאתם אדם חזק. תעודד את עצמכם בעזרת דיבור נפשי. כשאתם מרגישים שאתם על סף דמעות, המשפטים המחזקים יכולים לעזור לכם להתגבר על הרצון לבכות. תגידו לעצמכם שזה בסדר להרגיש עצובים, אבל שאתם לא יכול להרגיש עצובים עכשיו. תזכירו לעצמכם את הסיבות שאתם לא יכולים לבכות עכשיו - אתם לא רוצים לבכות מול אנשים שאתם לא מכירים, או שאתם רוצים להיות חזקים בשביל מישהו אחר. תגידו לעצמכם שאתם מרשים לעצמכם להרגיש עצובים, אבל כרגע מה שאתם צריכים זה לשמור את העצב לאחר כך. 
תזכרו שהבכי לא משרת אתכם
נכון שלפעמים הבכי עוזר להשיג מטרות. כשרואים מישהו בוכה מנסים לעזור לו, להקל עליו ולעודד אותו. אבל מצד שני, תופסים את מי שבוכה כאדם לא חסין נפשית, שנשבר ולא שולט ברגשות שלו, כך שהבכי מצד אחד עוזר מיידית אבל מצד שני פוגע בטווח הארוך בדימוי העצמי שלכם (אתם תופסים את עצמכם כאנשים שלא מסוגלים להתמודד) ובאיך שאחרים תופסים אתכם. אם תאמינו בזה שבכי בחברת אנשים אחרים לא משרת אתכם ושהוא מיותר, זה יעזור לכם להתגבר עליו ולנטוש את הדרך הזאת. הרבה פעמים אנחנו בוכים כי למדנו בעבר שהדרך הזאת עזרה לנו להשיג דברים. ככל שאנחנו מתבגרים, הדרך הזאת רק מרחיקה אותנו מהם.
הבכי יעזור לכם כשתהיו לבד או עם בני משפחה או חברים קרובים שאיתם אתם יכולים להיות חופשיים בהבעת רגשות.

שיטה 4- לחשוב על דברים אחרים ולא להתעסק עם הרגשות
הסיחו את הדעת על ידי עיסוק במשהו אחר. הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות כשאתם לא רוצים לבכות הוא לנבור במה שמכאיב לכם ולחטט בזה. כדי לא לבכות אתם צריכים לחשוב על דברים אחרים.
אם אתם אוהבים סרטים, שימו סרטים שאתם אוהבים. אם אתם אוהבים לקרוא קיראו ספר. צאו לטיול, להליכה או ריצה. פעילות גופנית היא דבר שמסיח את הדעת מהבכי בצורה נהדרת.
שנו את הגישה: השתדלו לשים את סערת הרגשות בצד. הניחו את הרגשות בצד והתמקדו במעשים. 
חישבו על מה שיועיל, על הצעדים שצריך לעשות כדי להתגבר על המצב שגורם לכם לרצות לבכות ולשפר אותו. חישבו מעשים, לא רגשות. תחשבו: מה אפשר לעשות ולא מה אני מרגיש.

הכי חשוב, תזכרו שהחיים הם לא פיקניק. נכון שזאת קלישאה אבל מה לעשות שאנחנו כאילו על גלגל. פעם למטה ופעם למעלה ואין מה לעשות, אם אנחנו נמצאים למטה ורוצים לעלות למעלה, אנחנו חייבים להיות חזקים!

מאת: מירי כ.
20.5.14
כל הזכויות שמורות ©

בחזרה לשיטות הפיזיולוגיות לעצירת בכי                           רוצה לקבל עדכונים מהאתר באימייל?




Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017